Könyv – Charlotte & Peter Fiell: Design a 21. században – Taschen 2004

Design a 21. században
+ 629 pont

Design a 21. században

Charlotte & Peter Fiell

Taschen, 2004

Kötés: flexi , 191 oldal

Minőség: hibátlan, olvasatlan példány

Kategória: Design

Fülszöveg
A szabadpiaci gazdaság könyörtelen globalizációjával a design az egész világra kiterjedő jelenséggé válik. Az iparosított világ gyártói kivétel nélkül és egyre nagyobb mértékben ismerik fel és alkalmazzák a formatervezést mint nélkülözhetetlen eszközt, amellyel új, nemzetközi közönségre és versenybeli fölényre tehetnek szert. A designtermékek világszerte formálják az anyagi kultúrát, sokkal erősebben, mint ezelőtt bármikor, miközben hatássalvannak környezetünk és mindennapjaink minőségére. A formatervezés jelentőségét tehát nem lehet elbagatellizálni. Nem csupán azért, mert a design magában foglalja a funkciók, a technikák, a magatartásformák, a gondolatok és az értékek széles tartományát, és ezek összessége hatással van a körülöttünk levő világ megtapasztalására, észfelésére, de azért sem, mert azok a választások, amellyel meghatározzuk a design jövőbeni irányvonalát, jelentős és valószínűleg maradandó hatással lesznek életünk és környezetünk minőségére az elkövetkező években. Ez a könyv az első kiemelkedő jelentőségű írás a design jövőjéről. Azokra a személyiségekre összpontosít, akik a legtöbbet adtak hozzá az új termékek kigondolásához és tervezéséhez-tehát magukra a designerekre helyezi a hangsúlyt. Ők azok a kreatív gondolkodók, akik képesek meghatároznia társadalom valós szükségleteit és problémáit, és meg is válaszolják azokra. Ugyanakkor döntéseik alapvető hatással vannak az új termékek jellegére és sikerére, az előállítási stratégiákra és a piaci trendekre. Amit ők gondolnak a jövőrőf, az valóban komoly jelentőséggel bír- így a Design a 21, században című könyv bemutatja a holnapról alkotott elképzeléseiket, 4S kortárs formatervező és formatervező csoport legutóbbi,legprogresszívebb munkáin keresztül. A designereket az alkotói területek széles köréből választottunk ki - mint például a termék-, jármű- és bútortervezés, vagy a kerámia- és üvegipar területei. Alkotóink a világ különböző részeiről származnak, Európától Amerikáig, Finnországtól, Brazíliától Japánig. Az olyan jól ismert személyiségek mellett, mint Philippe Starck, Ron Arad, Loss Lovegrove és Marc Newson, más, kevésbé ismert nevű alkotók bukkannak fel; ők a formatervezők hasonlóképpen fontos, feltörekvőben levő nemzedékét képviselik. E kötet bemutatja az olyan nagy cégek, mint az Apple Computer és a Ford alkalmazásában álló designereket is, mert ezek az alkotók gyakran igen komolyan megértik a design márkatermékekkel és eladhatósággal kapcsolatos követelményeit. A Design a 21. században nem szándékozik betölteni a "toplista" szerepét. A célja sokkal inkább az, hogy felmutassa a nemzetközi kortárs design alkotótársadalom széles és jellemző keresztmetszetét, hogy a témáról lényegi és gondolatébresztő véleményeket adjon közre, olyanokat, amelyek a közeljövőben hatással lesznek a designra és annak lehetséges irányvonalára.