Könyv – Összeállította: Horváth Péter: Az ókor izgalmas világa - Történelmi olvasókönyv – Nemzeti Tankönyvkiadó 2004

Az ókor izgalmas világa - Történelmi olvasókönyv
+ 99 pont

Az ókor izgalmas világa - Történelmi olvasókönyv

Összeállította: Horváth Péter

Nemzeti Tankönyvkiadó, 2004

Kötés: papír / puha kötés , 167 oldal

Minőség: jó állapotú antikvár könyv

Leírás: néhány oldalon ceruzás aláhúzással, megkímélt könyvtest

Kategória: Történelem

Ez a könyv jelenleg nem elérhető nálunk. Előjegyzéssel értesítést kérhet, ha sikerül beszereznünk egy hasonló példányt. Az értesítő levél után Önnek meg kell rendelnie a könyvet.

Fülszöveg
tantárgy:Történelem évfolyam:5. A tankönyvjegyzéken nem szerepel. Az olvasókönyv Horváth Péter Történelem 5. című tankönyvéhez készült. Kb. 210 olvasmányt tartalmaz: ezek törvények, levélrészletek, színes életrajzok, kortársi feljegyzések, tehát valódi források. Ízelítőt ad az emberi kultúra olyan értékeiből, mint a Biblia, a Dalok könyve, a Gilgames-eposz, az Odüsszeia, Hésziodosz versei, Ciceró beszédei, a klasszikus ókori történetírók művei, stb. A válogatásnál döntő szempont volt, hogy az olvasmány köthető legyen a tankönyvi szöveghez, és felkeltse a 10-11 éves gyerekek érdeklődését. Csak olyan források kerültek a válogatásba, amelyeket az ötödikes tanulók megértenek. Ennek érdekében a szerző szükség szerint egyszerűsítette a szövegeket,. A tanulók életkori sajátosságaihoz igazodva a közölt részletek nem hosszúak. Az olvasmányok megértését rövid bevezető szövegek, lábjegyzetek segítik. Az olvasmányhoz tartozó kérdések felhívják a tanulók figyelmét a szöveg stiláris és egyéb sajátosságaira, és kapcsolatot teremtenek a tankönyvből szerzett ismeretekkel. A kötetben való tájékozódást a részletes tartalomjegyzék mellett a névmutató segíti. A kerettanterv az általános iskolai történelemtanításnál fokozott hangsúlyt helyez a történetekre, az érdekes olvasmányokra. A könyv nem csupán az olvasmányok bőséges kínálatával segíti az igényes pedagógust, hanem a sokoldalú elemzéshez nélkülözhetetlen pedagógiai apparátussal is. Így használata nem kivételes alkalom lesz a történelemórákon, hanem az órai munka szerves része.